sista mars

Oj vad tiden går fort, i morrn är det april och bara två månader från sommarlov! Ska akta mig för aprilskämt i morrn haha! Idag var Vilma här, vi var ut pch fotade å så, vi fixade en ny design till Vilmz också som ni kan se HÄR. I morrn var det tänkt att jag skulle till hertsön men så blev det icket. Nu ska jag städa mitt rum och sen kanske sätta på nån film eller nått :)
 
Sen ska jag också passa på att gratta Alexinas ponny Flower som fyllde hela 22 år idag! Finaste ponnyn börjar bli gammal nu ;)
 
Bild från i somras

Jag och Vilma

 

Close up

 
  Nikon D80 Foto: Jag
Bilderna är alla tagna av mig, så copyright gäller! ©
 

Totte och Bas

Totte är den med bläs och Bas är den svarta, jättesöta e dom :) Det kommer lite fler bilder på Totte sen för han är lite mer linslus än bas ;)
 
 

Vad är okej att lägga ut och inte?

Hittade ett jättebra inlägg för dom hästfotografer/hobbyfotografer som fotar på olika tävlingar. Vad är ok att lägga ut och inte? Dom som är osäkra på om dom får fota vem som helst på tävling utan den personens tillstånd. Värt och läsa för er som är lite osäkra på det :)
 
 
http://nevve.blogg.se/2013/march/vad-ar-ok-och-inte.html
 
(Bild tagen av mig)

Fotoblogg

Tänkte testa lite nytt och bara ha detta som en fotoblogg ett tag och inte uppdatera hela tiden varje dag om ingenting ;) Vi får se när jag börjar blogga ''normalt'' igen haha!
 
Kommer alltså bara lägga upp bilder som jag fotat, när jag gjort det :)
 
UPDATE: Jag kommer mest blogga om foto osv, men också om min vardag så det blir som en vanlig blogg ändå men med lite mer foto :)
 
 

A rock

  
  

Första dagen på lovet

Vaknade vid sju och satte på en film, My sister's keeper som för övrigt är sjuukt bra och otroligt sorlig, satt och grät typ hela tiden! Just nu rasar all snö från taket och man märker att det är vår, härligt! Det är liksom sol och 2+ ute ;)
 
Idag kanske jag tar fram kameran och fotar lite, ska gå ner till stranden för att fota lite ny saker tänkte jag :)
Läste också på blogg.se startsidan att den kommer ett nytt redigeringverktyg där man enkelt kan göra sina egna designs utan att kunna html, längar efter att få pröva det!
 

GRATTIS ELIN!

Idag fyller en av mina närmsta vänner år, Elin fyller 14 idag!! Hoppas du får en underbar dag och många presenter!
 
HÄR KOMMER OCKSÅ EN STOR FET LÄNK TILL HENNES BLOGG, LÄÄÄÄÄS!!! 
 
 
 
 

Old camera

Nikon D80  AF-S NIKKOR 18-135mm 
Foto: Jag

hatar min mobil

Seriöst, först så laggar den sönder och stängs av hela tiden, kan inte ens öppna kameran. Nu lägger skrivbordet av så nu kan jag inte en skicka sms eller skriva nått med den. Typ en halv månad kvar till jag kan köpa en ny, vill bara slänga den i väggen typ nu, så jäkla less på den nu så det finns inte.
 
 

träningen

Har inte så mycket att säga, träningen gick bra. Har bestämt kläder och så, fått papper med tider för rep på scen osv. Ska blir skitkul när repen börjar i maj!! :D
 
Nu ska jag torka håret och sen sova :)
 
 

i hate mondays

Hatar måndagar, ville bara fortsätta sova hela dagen i morse. Började dagen med idrott och sen matte och SO efter det. Skrattade också som vanligt med dom bästa tjejerna på jorden, annars var dagen skittråkig. I morrn är det tisdag och sen friluftsdag på onsdag och sen LOOOV!! 
 
Längtar som tusan till lovet nu asså, ska göra massor! Idag på träningen ska vi gå till kostymrummet, längtaaar!
 
 
 
 

Liiiiten update

Orkar inte göra nått vettigt inlägg, bara en liten update så det inte är helt dött här! :)
Slänger upp en bild från idag. Typ likadan som igår.
 

Luleå Ridklubb

Var ju på jouren idag, hände inte mycket. Släppte ut hästar, mockade och sopade. Kollade också lite träningar i ridhusen :) Sen satt vi och fikade en del också haha! I morrn blir det upp igen klockan 5 för att klockan 6 åka mot hertsön på jour igen, ingen sovmorron här inte haha!
 
Två dåliga bilder från idag.
 
 
 
 

Hertsön

Just sett klart på gladiatorerna och det nya avsnittet av tvd. I morrn blir det att gå upp klockan halv 6, ska följa med på jour på LRK med Alexina och Aline :)
 
Kommer inte blogga när jag är där, möjligen från blogg.se appen kanske om dom har bra internet där :)
 
kram!
 


Jag är med och tävlar hos filippa!

Jag är med och tävlar hos filippao.blogg.se om ett presentkort hos kamda.se. Om jag vinner så ska jag köpa denna reflexskärm :)
 
Mitt bidrag:

Chips

Idag på mentorstiden kom våran bildlärare och bjöd på chips & och ostkrokar, mums! For hem och nu sitter jag här och bloggar. Nästa vcka är det friluftsdag och på torsdag börjar lovet, hela 11 dagar ledigt! Ska göra såå mycket! Ska försöka fota mer också :)
 
I morgon är det ju earth hour som kanske alla visste, klocka 20.30 ska man släcka ner allt, det ska vi göra. Och tända en massa ljus och bara mysa och kolla på fångarna på fortet.
 
Nu ska jag ta fram kameran och vara lite kreativ och fota lite grejer :)
 

gimp

Fixade en ny header ändå, bytte bara texten tille en bättre. Har äntligen kommit igång med gimp :) Det är verkligen jättekul när man väl kan lite! Laddade ner typsnittet från dafont.com, helt gratis är det! Tycker alla ska testa ladda ner gimp, sök på internet så står det hur man gör där. 
 
Dagen i överigt var kul, hade slöjd och franska idag, sen slutade vi och då for jag och Elin till storheden och Elin shoppade lite saker, bland annat ett sjukt snyggt skal! Läs hennes blogg också www.elinbrannmarks.blogg.se 
 
Nu ska jag hoppa i duschen och sen göra biologin :)
 
 

Ny design

Ville fräscha upp det lite med en ny design, ingen ny header eller så, bara färg och text :) Om ni inte ser den tryck f5!
 

Don't listen to a word i say

Bra dag, Maja var grym på konserten också :) Hatar min cp mobil som stänger av så fort man klickar på nått, sjukt störande, vill bara slänga den i väggen. Ska antingen spara ihop till en iPhone eller köpa min brorsas gamla telefon. Gjorde typ inget på slöjden för att vi hade vikarie som inte visste vad vi skulle göra typ så jag kunde inte göra nått. Har från när jag kom hem suttit vid datan typ, ska snart ta på mig myskläder och kolla på film tror jag. 
 
I morrn kommer nå personer från frankrike till våran franska-lekltion, blir väll interssant att visa vad man kan haha, inte för att dom kommer förstå ett ord av vad jag säger haha!
 
Nu ska jag sätta upp håret i en knut och ta på mig myskläder, hejssvejs!
 
 

HEJ BLOGGISEN

   

Old picture of me and my friend

<3

Tuesday

Dagen var rätt chill, i morrn blir det en lååååång dag..går till 15.30. Denna dag/eftermiddag har jag inte gjort mycket, kom hem vid halv 3 och satte mig vid datan, såg på gamla tvd avsnitt och sådär. For också på lindex en snabbis. Nu ska jag sova så att jag är utvilad till i morrn ;)
 
 
        

Tja bloggen!!

Sitter på elevens val nu, planerar just nu! bloggar sen ;)
 
Right now, så seriösa

Har ingen fantasi till en rubrik

Träningen gick typ bra, asmycket att komma ihåg och så men det är ju 5 lektioner kvar innan rep på scen så det är ju lugnt ;) Nästa vecka skulle vi gå upp till kostymrummet, ääälskar det, så fina och roliga kläder där! Men aja, ska sova nu, jag SKA upp kvart i 6 i morrn för att hinna äta och välja kläder, haha! Prövar typ mer än 20 olika outfits varje morgon, kan inte välja kvällen innan för då ändrar jag mig på morgonen ändå ;) 
 
Godnatt!
 
Old..

Monday

Var SJUKT trött i morse, somnade nästan påväg från dörren till bilen seriöst, så sjukt trött. Hade idrott första timmen, det var typ nå himla övningar eller nått, vet inte vad det heter exakt. Kul dag in vilket fall. Ikväll blir det träning, vi skulle sätta ihop koreografin med andra gruppen så det blir typ en halvtimme extra eller nått, fattar typ inte slutet så vi får se hur det går då ;)
 
Ikväll blir det Top Model sverige också! Älskar det programet, det är tre kvar nu, vem vinner???
 
 
 

 

Tävlingen

Det gick jättebra idag, Flower och Alexina tog hem 1:a platsen i individuell och sen vann laget också 1:a plats. Alexina <---länk har skrivit mer på sin blogg så ni kan ju läsa där ;) 
 
Filmade bara idag, tog typ tre bilder utanför som jag kan lägga upp sen :)
 
Bäst dom är!

Sötaste ponnyn

For till stallet med Alexina vid 11 typ och fixade allt inför i morrn, packa skåp, packa hö, mocka, smörja osv. Vi borstade Flower lite också. Alexina ville att Flower skulle trampa upp snöstigen i hagen där Flower går eftersom att hon är själv så hon tog med en pisk ut och jaga på henne, haha så söt hon vara asså! Sprang några vändor u full galopp, och fort gick det! Filmade också det :)
 
Nu har vi kommit hem till Alex och ska typ se PLL och TVD och sen blir det tacokväll :D
 
Blogg.se krånglar så det blir inga bilder i detta inlägget :(

Tre bilder från idag

Copyright© 

Ut och fotaa

Ska ut och fota denna underbara soliga fredag! Nu väntas en grym helg :D
 

I morgon är det fredag!!

Såå skönt! Längtar till helgen, hänger med som filmare åt Alexina på tävling i boden på söndag och på fredag kommer min moster hit, grym helg! Slutar efter lunch i morrn så det är ju skönt, har även fysik-prov som kanske är lite mindre kul :/ 
 
Nu väntar duschen och sen en ansiktsmask och sen plugga liiite till ;)
 

Plugg

Har fysik-prov i morrn + franska läxförhör och kan typ ingenting så jag måste plugga sjukt mycket nu ikväll, blir nog ingen update förrens jag är klar :/
 

Hej bloggisen!

Är på slöjden, slutar snart och sen hem direkt och plugga. Har prov på fredag :/ Ska kolla om jag kan åka till Lindex idag och köpa ansiktsmask senare. Fick också reda på mitt matte-prov idag, det gick jättebra :)
 
Bloggar sen när jag kommer hem kanske, eller ikväll.
 
 

Vi äger!

 

Jäkla knä...

Har så otroligt ont i knät när jag rör på mig, fick sitta en del på träningen idag vilket var synd då jag MÅSTE lära mig koreografin! Så less på mitt knä nu, bli bra snart snälla! Nu ska jag kolla igenom SOn och sen sova, är sjukt trött. 
 
Just nu är det bildbrist så det blir ingen bild i detta inlägg, zåry.

Borta med strömmen

Strömmen gick i hela byn så jag blev helt utan internet, tv, lampor och telefon. Endast mobilen funkade. Men jag hade ju inga pengar på den så jag fick smsa alla och fråga om nån kunde ringa mig, fick tag på vilma sen iaf. Nu inser jag hur lite man har att göra utan el, haha! 
 
Skoldagen var astråkig, gjorde klart ett matteprov och jobbade SO, men snart är det träning, bloggar efter det typ tror ja :D
 
www.alexiinahortlund.blogg.se

tja från matten


Ponnyridning

For vid halv ett till Alexina och gav Elvina hennes present och sa grattis, ett tag efter det for vi och hämtade Flower i stallet och fixade klart där. Det var rätt konstigt och ovant att se Flower på Alex gård haha! Och när vi gick runt den lilla slingan med alla barn så stirrade och skrattade folk som körde förbi i bil, det var en som till och med saktade in för att kolla om det verkligen var en häst han såg, haha dog! xD 
 
Sen vid kvart över fyra typ så for vi till bensbyn och Alexina hoppade flower, hon tränade omhoppningsvängar och sånt, hon hoppade 90 som högst, blir sjukt nervös när hon drar till med värsta snäva svängen så man tror dom ska rida rakt in i hindret, men dom klarar det alltid ;) Ska bli så kul nu på söndag då det äntligen är tävling, nu börjar tävlingssäsongen 2013!! Hon tävlar 70,90 tror jag det var.
 
Nu ska jag kolla på ponnyakuten som jag missade, ses i morrn!
 
Gammal bild från Piteå på Alex och Flower

Melodifestivalen

Tycker dom flesta bidragen var dåliga, Robin som vann var väll hyfsad :/ Nu ska jag sova och sen upp i morrn och åka på kalas! 
 

Ridklubben Dundret 2012

Kommer göra tre olika inlägg med bilder från olika ridklubbar, denna gånger blir det från dundret :) Inga på Alexina eftersom att jag redan lagt upp dom en gång :)
 
Ridklubben Dundret
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa bilder togs vi halv tio på kvällen, förklarar det dåliga ljuset. Höjden var 1.30
 
 
 
Alla bilder har tagits av mig, det är copyright© på alla bilder! Vid frågor mejla eller kommentera! [email protected]
 

Luleå ryttarförening

Var och kollade på hästtävling idag med Alexina, vi blev inte sjuka denna gånger iaf ;) Det var kul, förutom att en ramlade av precis efter målinjen och så satt sadeln inte helt fast så den gled runt och hamnade under magen på hästen, men det gick bra och var ju tur det! I morrn ska jag på kalas för Alexinas lillasyster, vi ska ta med Flower hem till Alex och ha ponnyridning, haha så sött! :D 
 
Nu ska jag typ duscha och sen kanske fota lite portättbilder. I såfall kommer dom upp här! :)
 
(Sen ska jag göra ett inlägg med tävlingsbilder från sommaren 2012, lite opubliverade bilder osv..)
 
Söt-flower! 

FINALLY FRIDAY!!

Slutade till lunch idag, skööönt! For in till stan med Maja för att köpa upp mitt bikbok presentkort, det blev två tröjor och två nagellack, kan lägga pp bilder sen.
 
I morrn ska jag följa med Alex till LRK och kolla på tävling, tar kanske med kameran, får se. men det ska blir kul, Har också lärt mig den enkla versionen av ''Call your girlfriend'' med mugg, asså man  spelar som med en mugg. Den har vart på tv när 3 tjejer för en mycket svårare version! Maja lärde mig, det är kul att göra om man har tråkigt och så :D
 
Nä nu ska jag måla naglarna och sen blir det myskläder på och gladiatorerna :)
 
 

Snabbt inlägg

Efter skolan gjorde jag matteprovet, känns skönt att ha det bort gjort men  jag har typ två uppgifter kvar som jag gör på måndag mennprovet är ju sm ändå ''klart'' om man säger så :) Nu ska jag hoppa in i duschen, sen vet jag inte. 
 
Dagen var astråkig, slöjd första timmen och sen franska, så tråkigt så jag typ dör! sen lunch och NO och sen matteprov efter skolan. Skönt med fredag i morrn iaf!
 
Nämen nu ska jag duscha, hejdå!
 
HAHAHAHA!!!
Tagen från: ponnysanning.se

Franska

Har franska nu, så tråkigt att jag dör seriöst..sen har vi lunch iaf och sen ett låååångt NO pass, bloggar när jag kommer hem.






Godnatt

Tog den från vilma

Home from school

Skulle egentligen haft ett prov som jag missat när jag var sjuk efter skolan men det blev inget så jag kom hem tidigare, det snöar för fullt ute och jag är såå trött på det! Kommer seriöst börja använda mina converse endå för att det var så länge sen, haha. 
 
Idag var det rätt chill, NO på morgonen och sen elevens val och sen lunch och SO, ikväll vet jag inte vad jag ska göra, hittar väll på nått :D
 
Hejdå!
 

Måndag igen

Hemma från skolan, ikväll blir det träning vid halv sju, inte varit på den på två veckor så jag längtar! Vårat nya schema är rätt chill faktiskt, bättre än förra iaf ;) Det var -23 i morse när jag får till skolan, brrrr!
 
Aja, nu måste jag gå, hejs!
 
 
 

Söndag

I morrn är det skola igen, hade ju egentligen bara en veckas sportlov med det blev två för min del eftersom jag var sjuk en vecka från skolan också, hade egentligen velat vara i skolan den veckan innan lov för att inte missa så mycket men jag var ju inte den ända om man säger så ;)
 
Denna kvällen består av ponnyakuten, dusch och matteplugg, sen sova tidigt för att orka upp i morrn ;) Idag har jag fixat lite i mitt rum, fotat lite runt i huset med macro objektiv och försökt ta bra bilder på mitt öga men fick bara nån enstaka bra, vann också dagens blogg hos vardagarna.blogg.se  vilket var den första ''bloggtävling'' jag vunnit så de var ju kul :)
 
Nu ska jag hoppa i duschen och sen se på PA, hejs svejs!
 
 
Bild från i sommras

Fotat lite idag

 
 
 

Bäst på rubriker osv..

Har inte gjort mycket idag, tränat till prov och småfixat med bloggen, sett gamla avsnitt av tvd tills nästa kommer ut och ätit tacos. Haha inte så spännande, längtar nästan till skolan då man suttit i typ två veckor och gjort nada, vart i stallet nån dag med Alex men annars inget. Det är snöstorm ute så då är det ju inte så kul att vara ute heller, nu är jag riktigt trött på snön som bara blir mer och som aldrig försvinner, nu vill jag ha vår!
 
Min mobil vill verkligen i vara kompis med mig, stänger av så fort jag klickar på kameran, sen nästa sekund så funkar den normalt tills jag sätter på nå spel eller nått, ska köpa en ny snart!! 
 
Aja, godnatt iaf ;)
 

Städa städa städa

Har just städat min garderob med ytterkläder/hästjackor/sommarjackor och slängt en helt del och sa nu städa min vanliga garderob som ser ut som en bomb har slagit ner! Länge sen jag städade den så vi får se om man hittar några bortglömda plagg ;)
 
Hittade också 13 kronor i en vante från i somras, kul!
 
 
En gammal bild på Alines häst Ferro, hade bildbrist

Gonatt bloggen

Ska sova nu, i morrn om det inte är så kallt så ska jag ut och hitta på nått. Förresten, tipsar om ansiktsmasken, verkligen superbra! Nu ska jag sätta in hörlurarna och somna till nån bra låt! Gonatt!
 
Finaste <3
Äg: Alexina Hortlund

brb, tränar

Tränar styrke just nu, sen dusch och ansiktsmask! woop woop! ;) 
 
 
 
 

Sluta aldrig kämpa

 
Vissa tycker det är själviskt att kämpa för ett djur som varit med om en olycka och är dömt att aldrig kunna stå igen, istället för att bara ta slut på det och avliva den. Jag tycker det hon gjorde var helt otroligt. Jag har inga ord! jag började gråta av denna videon, hon älskar verkligen den hästen. 
 
Från att inte kunna stå eller gå till att hoppa små kryss och galoppera över ängar är helt underbart! Hon klarade det tillsammans med hästen och lyckades rädda den, dom vann över alla som tvivlade. Älskar videon och jag fattar seriöst inte hur man kan tycka hon var SJÄLVISK som räddade hästens liv.
 
 

Tips

Jag tänkte bara tipsa om denna ansiktsmasken från Lindéx, den är sjuukt bra och första gången jag använde den märkte jag en stor skillnad! Den kostar typ inget, bara 14.50!
 
 
 

New in!

Inte mycket men alltid något ;)
 

1 Mars

Dagens vill ha: Ansiktsmask, kläder
Dagens klädsel: mjukisbyxor, nån tröja
Dagens frisyr: Truls mitt på huvudet
Dagens låt: Who you are - Jessie J
Dagens planer: Inget 
Dagens saknad: Sommaren
Dagens dummaste: inget
Dagens misslyckande: vaknade alldeles för tidigt haha
Dagens beroende: datorn, instagram
Dagens köp: inget än men typ ansiktsmask lite senare
Dagens godis: bara ätit frukost idag
Dagens humör: trött, glad typ
dagens citat: What goes around comes back around
Dagens roligaste: haha inget 
 

RSS 2.0