The Hungergames

For och köpte den, ska se den ikväll tillsammans med en påse godis, myyys! Ni som nte sett den filmen MÅSTE se den, och sen läsa boken efter såklart, mycket mer i boken än i filmen :)
   
I morrn far vi ut med båten och sover över nånstans, kommer kunna blogga nån gång från mammas eller pappas iPhone.  
   
Källa: google

Hallå!

 Hej! chattade nyss med Vilma, Maja, och elin på fb, normala vi e <3
  
Aja, ska till maxi idag och se om dom har The Hungergames, som för övrigt är väsldens bästa film*
Snart kommer mamma & pappa hem så då far vi, ses!
   
Jag och Terese på Franskan :)
 

Never.give.up


Blä

Är väldigt förkyld, måste till skolan ändå. Ska fixa mig och käka frukost, sen är det entligen helg!
   

Godnatt

En trött tjej här som säger godnatt, har läst Hungerspelen i 4 timmar så nu är den utläst! Är jätteföryld men ska försöka släpa mig igenom skoldagen imorrn, trots allt fredag och veckans tidigaste dag. 
  

Onödigt?

källa: Facebook
  
Bilden är bara för mycket, så sjukt onödigt att skriva så. Vissa hästar behöver faktiskt svanskappa för att sadeln glider fram. Om Sofia är stilmedveten eller inte har inte med svanskappan att göra. Om du/ni nu inte visste det så har svanskappan en funktion.  

Home

är hemma nu, sjukt trött och förkyld, inte så bra kombo....har 3 läxor till nästa vecka, eller egentligen 2. orkrar inte börja med dom nu. Usch, gillar inte franska, bara en massa skånska R och knäppa ord, vill byta men spanskan är full.  Terese för dessutom sjuk idag så det blev ju bara ännu värre. 
  
Hoppas jag blir bättre till i morrn, ska dricka te och käka halstabletter ;)
       
  
<3

Paus

Vi har paus SO:n jobbar med lag & rätt :)  Bloggar när jag kommer hem.
   
 

Lunch

Var nyss på lunch, franska gick väl sådär, helt forever alone.... Maten var inte så god oh jag är förkyld...HÄRLIGT!
     

Franska

Har franska snart, sitter utanför. Kommer vara helt forever alone nu när terese inte är i skolan. 
ses!
   

Vaknade nyss

vaknade för ett tag sen, är förkyld.... Idag vet jag inte vad vi ska göra, har språk i alla fall. Nu hinner inte jag blogga mer, måste göra mig iordning :)
   

Godnatt

Sätter datan på laddning, tar fram en bok och läser lite. har glömt vad om står på scehmat imorrn, får väl se när jag kommer till skolan :)
   

Lärt känna min Mac

Suttit vid min mac och lärt känna den lite, Maja tor jag är en göteborgare och sen har inte så mycket hänt. Det regnar, som det alltid gör. Bara så ni vet så KOMMER jag att uppdatera bättre med macbooken. Kommer bli lite webcam bilder från skolan också :)
  
Fy vad söta dom e! <3
   
 

Macbook

Nu har vi fått våra Macbooks, nu kommer jag kunna uppdatera myckt oftare än vanligt :)
Det är Macbook Air! Vi hade en 2 timmars genomgång om hur man använder datorn och vad man ska tänka på när man hanterar den.
   
Vi fick ett svart fodral till datorn :) och instalerade en massa program och så.
       

Jag och min syrras gamla häst! :D
 

Myskväll

Om en halvtimme börjar ung & bortskämmd, älskar det programmet ;)
Så det blir att mysa framför TV:n ikväll, gjorde nyss läxorna ocg kollade på tv. Längtar såhääär mycket tills i morr, då får vi datorerna. Vi har genomgång i tre timmar först oh sen slöjd, chill dag! ;)
 
   
Bara för att Acke är så söt! <3

Hemma från skolan

Slutade tio i tre, kom hem och käkade en macka. I morrn får vi datorerna :)
Måste bara en grej, idag var det blodpudding till lunch, den tog slut så då blev det potatisbullar, sen plättar och till sist korv, hahah! :D
     

Ridklubben Dundret

Här kommer lite bilder från Dundret :)
   
   
   
   
    
   
   
Copyright©
  
Del två kommer i morrn.....

Jobbig dag

Usch, sov bara 6 timmar inatt, var sjukt trött när jag kom till Vilma i morse, skulle cykla med henne till badet. Sjukt tråkigt med bad, sen skulle vi cykla till nästa lektion som var matte, en och en halv timme...rast och sen engelska, fick nå böcker som vi ska använda under året, lunch och matte igen, och sen SO i en och en halv timme. 
     
Är därför sjukt trött idag, och har därför inte heller bloggat, vi slutade halv fyra som är den senatse dagen, fast den tidigaste dagnen är halv ett ;)  Kom hem, käka middag och saatte mig vi telefonen och kolla instagram och fb. Ska fortsätta med det fast nu på datorn :)
   

Hemma från en lång helg

Vart en lång helg, men den har gått sjukt fort, 3 klasser, nervositet, ambulanser och rivningar. Men också grymma saker:
     
For efter skolan med Alexina hem, packa in saker i bilen, åka till stallet, ta Flower, lasta och åka. Det tog ca 4 timmar att åka till Dundret, så vi kom fram vid 8-halv 9. Då var det bara att fixa den minimala boxen (det var som en spilta med dörr typ)  Sen åka och leta efter stugan. 
     
Upp klockan 6, käka och fara till stallet. Tävlingarna började nio så vi var där kanske halv åtta? Då kollade vi först på nån klass och sen gå och göra iordning Flower och gå till ridhuset, värma upp henne och sen gå till framhoppningen, jag var sjukt nervös för Alexina & Flower, första klassen var en L:C alltså 80cm, det gick bra förutom en vägran och därmed ingen placering. Sen var det bara att tagga om för Alexina till L:B:n (90cm)
Hon nolla, låg fyra, men sista startande gick om, landade på en 5:e plats. Sen stannade vi och kollade på resten av klasserna, sista var 1,30 (bilderna kommer i ett till inlägg efter detta) Sen for vi till stugan, somna på fläcken. 
     
Osså idag då, hon hoppade bara en L:B idag, eftersom att Flower redan gått 2 klasser dagen innan. 
Om ni undrar varför det står ambulanser högst upp så ska jag berätta det nu.
       
Det var inte Alexina som det handlade om utan nån annan ryttare. Hon hoppade omhoppningen, kom på en oxer, hennes ponny han inte få över frambenen helt utan fick med sig bommen, ryttaren fick bommen på sig och hästen  rullade över, låg och sprattlade men tog sig upp igen. Ryttaren kunde inte resa sig och banpersonal och sjukvårdare sprang fram, hon fick en nackkrage och nån ringde ambulans, vad jag hörde så hade hon ont på ena sidan och ryggen. Ambulansen kom och hämtade henne. Klassen blev förskjuten ca 20 minuter.  Det var bland det hemskaste jag sätt på tävling och det fick mig att tänka på VAD som faktiskt kan hända.
     
Sen for några andra av också inklusive Alexina själv, hon flög av Flower på framhoppningen, Flower ville inte hoppa den orangea oxern så hon vägrade och Alexina flög genom hindret, hon skadade sig inte utan hoppade upp igen och fortsatte, lite smuts på västen och hjälmen fick hon men inget allvarligare ;)
    
Sen har vi dethär med att hoppa utan väst, det var en som hoppade 1,10 klassen på häst utan väst, hon flög av. 
landade på en bom, inga skador med man vet ALDRIG vad som kan hända, vem vet hur det kunde ha gått för hon som behövde åka ambulans om hon INTE haft väst? Tänk på det. 
Även om det kan kännas smidigare att hoppa utan västen så är det otroligt korkat. Vet många som blitt släpade efter hästen, trillat av och liknande. hur hade det gått om dom inte haft skyddsutrustning på sig? Det var en som skadade ryggen när hon hoppade, hon hade en väst liggande men använde den inte, sånna saker kan rädda livet på dig. Nu hade dom flesta väst men ändå. 
     
Bilderna kommer snart, ska bara ladda över som på datorn först...

Buuuuu!

Tja, nu sitter jag förmodligen i bilen på väg hem, glad och väldigt trött, Alexina säkert ännu tröttare eftersom att det är hon som har tävlat x)
Ni kanske får se nån förstapris rosett när vi är hemma, fast jag skrev ju detta i Torsdags så jag vet ju egentligen  inget än ;)
    
Nöjda är vi säkert allihopa ändå :)
Ses när vi är hemma!
     
Ryttare och ägare: Alexina Hortlund
Fotograf: Jag

Liten update

Eftersom att alla dessa inlägg är tidsinställda och jag gjorde som på en och samma kväll (tordags) så tar ideerna lätt slut..
Men det kommer ett inlägg vid fem sen så ni får vänta på det, ville bara säga att vi säkert har det toppen nu, sol är det säkert också ;)
  

Better with the lights off


Priset är bara en sak, själva vinsten är nåt annat

Jag sa i början av sommarlovet att jag skulle trava själv innan sommarlovet var slut, gissa vad som hände. Jag klarade det dag innan skolan började, erkänn stolt jag är ;)
Det var så skönt att nå målet, precis innan starten dessutom. Fast det är inte det som är det viktigaste. Allt tar sin tid. Jag klarade det, bara ett plus i kanten att jag gjorde det dan innan skolan började ;)
     
Jag byggde själv stegen som tog med upp till målsnöret, steg för steg, kortsa sånna. Klumpen i magen försvann, dunstade bort. Jag glömde helt av att vara rädd, så skönt att slippa det liksom. Nu efter 6 månaders slit, tårar och rädsla så har jag nått dit, till himlen kan man säga, att våga ta det sista trappsteget upp och klippa målsnöret, själv. Såklart med stöd från en av världens bästa människor, min barndomsvän, ägaren av superponnyn ;)
    
När jag först satt upp på Flower visste jag att hon skulle bli en favorit, jag hade rätt. Jag har varit med Alex till stallet i stort sätt varje dag hela sommaren. Nya utmaningar, lärt mig sjukt mycket, lett en häst jag vart lite rädd för har jag också, men det var bara för att han var stor x) Kan ge mat till alla hästarna, vet hur jag sa bete mig bland hästarna. Vet hur dom kan vara. 
     
Jag KAN erkänna att jag är sjukt stolt över mig själv, vissa tycker bara ''amäh det är ju inget'' Men för mig som vart rädd i sissodär 6 månader tycker att det är sjukt bra!  På 2 och en halv månad har jag snart kommit över rädslan helt, vissa har det sjukt lätt, blir inte rädd om dom ramlar av, dom studsar lätt upp igen. Men det är skillnad från person till person, hur man är och hur man känner. Såklart att det bli ännu jobbigare om man inte sitter upp igen förns efter nåra månader, men jag ville verkligen inte då, trodde inte att jag skulle bli ett dugg rädd, OJ så fel man kan ha. 
Man lär av sina misstag, och det är en grej jag ALDRIG gör om igen, sen kanske jag ska skaffa mig bättre balans också ;)
    
Ni vill inte gå igenom samma grej, verkligen inte. Så SITT UPP om ni trillar av, även om det tar emot. Det lönar sig, jag lovar. 
    
 
 

Japp, nu har snart ett år gått

Just nu, i denna stund sitter jag förmodligen i en bil påväg till Gällivare, med en hästtransport därbak och fint sällskap och är närvös som satan. Det ska bli så spännande att se Alexina & Flower tävla nån annan stans än bara på klubbarna i närheten, på en större klubb, lite längre bort.
     
Snart är det ett år sen dom köpte Flower, tänk att ett år har gått så fort. Känns som att jag nyss klev in i det stallet för första gången, klappade Flower första gången. Stallet dom kollade på innan var väldigt fint men dom andra som stog där var knappt på gården, utan och tränade på Luleå ridklubb nästan varje dag, ingen att rida ut med för Alexina. Sen kollade dom på ett annat stall lite längre bort men stora hagar året om, mysigt stall, inte för stort, bara 6 boxar. Det var det mysigaste stall jag sett, otroligt trevliga människor där, där stannade dom. Jag tillbringade rätt mycket tid där tillsammans med Alexina, jag fotade när hon red, jag red ibland, jag ramlade av också som ni kanske minns att jag berättade. Men jag slutade aldrig vara i stallet, jag red bara inte. 
Och så har det fortsatt, hon rider jag fotar, jag rider hon leder, jag byter vatten och packar ibland hö, prövar leda lite, vi pratar på om saker, allmänt trevligt och kul!
Jag tror att den kommer att fortsätta vara såhär ett bra tag till, hoppas jag iallafall :)
    
Alexina & Flower
 

Nervös

Är skitnärvös inför dundret, ändå är det inte jag som ska tävla!? Haha...
       

Done!

Fixat headern, blev rätt nöjd :)
  

En sak

Skrev ett deepshit, klicka på publicera så det kommer säkert flera gånger, kommer pp på lördag så vi får väl se ;)
Aja, bad update idag, mycket att göra, godnatt.
     
fulbild.se på mig, bjuder x)

Upptagen

Håller på att göra en massa tidinställda, ca 6 2 per dag :)
Är ju i Gällivare i 2 dgar och en kväll, fredg kväll och lördag,söndag.  Ett inlägg på dredag kväll och sammanslagt fyra på hela helgen. 
  
 

Hjälp?

Asså vet nån av er hur man ändrar headern så att den inte blir som den är nu? Normal asså?
  
 

Visste ni att?

  • Jag kan inte bada om jag inte ser/tar i botten
  • Jag hatar neon färger
  • Jag har världens bästa vänner
  • Jag gillar inte röda fondväggar
  • Jag tycker synd om nakenkatter....
  • Jag blir aldrig nöjd med en bild på mig själv
  • The Hungergames är den bästa film jag sett
  • Jag gillar inte när det är så varmt på sommaren att man svettas i bikini
  • Jag gillar inte att ta batterier
 

Ledsen för att jag inte har bloggat

Har inte haft tid eller tillgång till en dator då det åskade lite ett tag och sen har jag RENSAT mitt rum från smågrejjer som är helt onödiga som jag verkligen inte behöver, papper, affischer, burkar, skräp, och ännu mer papper!  
   

Dagen var chill, for till skolan, gick till rätt klassrum och hade SO i 2 timmar, sen idrott och efter det slöjd och såklart lunch därimellan. Slutade 1 timma och 50 minuter tidigare för att alla lärarna skulle planera :)
Hade ju första slöjden idag, trä, ni kan ju gissa hur många tjejer det är i gruppen? Jag och Elin, sen dom andra 12 är då killarna i vår klass.... alltså är syslöjden bara tjejer. 
Högstadiet är rätt okej, allt flyter på :) 
Dessutom får vi datorer nästa vecka, ska bli nice!
     
Copyright by Fanny Lingren©

Säger godnatt nu


Det kliar på min tunga...

...ja, och det är sjukt irriterande...
        
Idag hade vi ju som sagt Franska, vi ficke n jättekul lärare som heter Cecilia..tror jag... Sen fick vi nån mappa och en skrivbok, tränade lite ord och så. Matte hade vi också, 7:ans matte, början är inte så svår iallafall och det är ju bra! 
  
Snart ska jag ta mig en macka och kolla lite bloggar, kollade vädret nyss, det ska regna hela dagen imorrn...toppen att vi har utegympa då va?
     
 

Ni kan ju kolla min instagram om ni vill :)

@faannylindgren
  
 

Bonjour

Hade första franskalektionen idag, det var faktiskt jättekul :)
Vi fick en massa böcker i olika ämnen och så också.
  
I morrn är det en ny dag, vi kanske får datorerna i morrn också! Nu ska jag typ gå ut eller nåt, hejs! 
   

Varför skriver jag alltid ''Godnatt'' hela tiden?

Det vet jag inte men jag ska sluta göra det iallafall :)
  
Aja ska sova nu, skola i morrn, ska bara måla mina naglar...eller orkar jag det? Nä. Är lite trött som ni kanske märker så godnatt mina vänner! :D
   

Fixat min garderob

Jao, det har jag! 
    
I morrn är det skola igen, nu börjar dom riktiga lektionerna. Börjar med Engelska...kul...
Sen matte och sånt. Aja snart blir det rutiner igen :)
    
Längtar så grymt mycket till helgen, far direkt från skolan med Alexina hem på fredag och sen till stallet och fixa allt och sen fara mot Gällivare! Ni får hålla tummar och tår för henne på lördag och söndag :)
Bloggar lite senare, ska se om det går att koppla upp mot skolans nätverk så man kan blogga lite live i morrn ;)
      
Söta Acke Brännström! :)
  
 

Hemma nu

 Varit en chill dag, fick massor med info. kontrakt för Macbooksen och scheman. I morrn börjar schemat.
Det var ändå kul att komma tillbaka till skolan igen, träffa alla och se vilka mentorer vi fick :)
  

Godnatt

Ska sova snart, skola imorrn, TAGGAD!...eller inte.
Hoppas vi får våra datorer väldigt snart så jag kan börja blogga live från skolan!  Taggar skojiga grejjer nästa helg :D
  
Jag är väldigt ledsen för den usla uppdateringen, har inte haft tillgång till internet när jag var i stallet.
  
Älskar denna bilden, även om den inte är den bästa kvallan :D

The minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long


Fotografier

Acke löshoppas:
  
  
  
  
  
  
Alexina hoppar Flower:
  
  
  

Fotograf: Jag
Hästar: Acke och Flower
Ryttare: Alexina Hortlund
   
     
  Bilderna blev inte världens bästa men det var så konstigt ljus på ridbanan...
 
  
 
  
 

Natten

Terese, Vilma, Maja och Alexina sov hos mig, vi var i min lilla stuga på gården. Vi såg på Hungergames, VÄRLDENS bästa film, ni måste se den!  Sen efter det såg vi Shopaholic (stavning?) Aja det var inte så bra... Åt massa chips och drack läsk. 
     
Sen idag dag for alla utom Terese till stallet eftersom att hon hade åkt hem :( Då red alla och sen kollade vi på när Pia löshoppade Acke (har bilder) och sen hoppade Alexina Flower. Ska med henne till Gällivare nästa helg, längtar! 
     
Sen har vi inte gjort mycket mer, eller vi höll på o dö på natten när det föll ner ett fiskespö när vi gick förbi mitt inatten när det var kolsvart...
       
Bilder kommer senare för nu ska jag käka ;)
  
En rolig bild på Flower :)

....

Skola om två dar, tänker på sommaren som gått. Inte mycket bad där inte. Men har haft askul ändå!
En riktig hästsommar har det varit :) 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
   
  
Osså har vi ju mina friends också ;)
  
  
  
Love you! <3

LÄS!

http://nellieberntsson.se/2012/08/18/forbannad-2/#comments
       
Nellie är såhääär nära att ta bort bloggen pågrund av en idiot på instagram, HOPPAS dendär personen får riktigt mycket skuldkänslor nu.
   
 

Här ska det stå en rubrik :D

Ska hoppa in i duschen och sen vänta på ett mess från Alexina, ska komma dit om hon ska hoppa. Gör nåt tidsinställt under dagen :)
     
Snyggingen Flower med sin ägare Alexina! :)

Godnatt!

Ska sova nu, kanske far till stallet i morrn och kollar när Alexina hoppar Flower :)
    

Tar en tur med kameran

Går ut och fotar, hörs snaaart!
     
  
 

BAD update

Här kommer bilder från dessa två dagar, varsegood!
  
  
Ferro har tappat en baksko...
   
  
Acke ville också rulla sig!
  
       
Och lite bilder från idag :)
  
   
 
Hon är så gudomligt fin! 
  
Detta shabreaket är ljusgult men vart snarare brunt efter att Alexina ridit, hon hade svettats genom schabraket!
Min lillebror kom etta tag efter det också och vi gick en lite promenix med Flower, Han ledde helt själv en bit också (han e 6 år) :)
       
Ägare och ryttare: Alexina Hortlund
Fotograf: Jag
   
 

inga tidsinställda

Hann inte göra nåt tidsinställt till i morrn, men jag LOVAR att lägga upp bilderna jag kommer hem :)

Bilder kommer

Kom hem från stallet för nån timme sen, skriver mer ikväll för nu ska vi gå ut :)
Kommer då bilder och som jag tog idag, nåt av se fram emot ;)
   
Besöksrekord i gååår! 40 stycken :D
  

Godmorgon

Vi vaknade typ där vid nio, senare blir det stallet. Nu ska vi gör nått kul så hörs!
  

Godnatt

Tack så jättemycket för 34 besäkare idag! :)
  
Nu ska vi sova, haft en asmysig kväll, min lillebror som är lite rädd för hästar följde med till stallet och kolla när vi tog in hästarna, sen borstade vi Flower lite, han var lite osäker ett tag med sen vågade han också borsta :) I morrn blir det stallet, tar med kameran ju :)
     

Trevligt trevligt!

Alex sover här, Vi kanske har kväll också, men det är ju så himla mysigt! Stallet i morrn, tar med kameran såklart ;)
       
Alexina & Flower <3

Äh, jag har inget att blogga om så jag avslutar frågestunden nu

Ja, har inte fått mer fråger på länge så jag avslutar den nu istället, här kommer svaren :)
   
Postat av Hanna 
Vilken sorts kamera har du? - Jag har en Nikon D80
Varför började du rida? - Jag rider inte på ridskola nu utan jag rider på min kompis ponny i bland :)
Hur kom det sig att du började blogga? - Jadu, jag har haft många bloggar, men jag ville väl se hur det var:)
Hur skulle du bäst beskriva dig med tre ord? - Hmm...snäll, en bra kompis, målmedveten :)
Surt eller sött? - Sött
Salt eller surt? - Surt
Några frågor från mig :) 
Kraam <3 Kram :D
  
 Postat av Emma
 Rider du nu ?? - Somsagt, jag rider på min kompis ponny i bland :)
    
 
 Postat av Enander
   
Om du vann en miljon, vad skulle du göra? - Oj! Jag vet inte, köpa saker jag velat ha länge och sen spara:)
Favoritland? - Sverige ;)
Favoritfärg? Marin blå
Har du några tatueringar? Nej
Vad är det bästa du vet? Hästar, vänner och att fotografera :)
Tränar du och isåf vad?  - Jag dansar, har gjort det i 8 år :)
Vilka bloggar läser du? - NellieBenrtsson.se, Linnolsson.se, Darios.se, Beckasponny.blogg.se och Henrikbarry.se, ja det var väl alla tror jag ;)
Vad kännetecknar en bra blogg? - snygg design, bra inlägg, en intressant person och mycket bilder :)
    

Postat av Elin
Vad ser du minst/mest fram emot med skolan? - Minst är väl alla trökiga mattelektioner ;) Och mest är väl att få träffa alla kompisar och få en Macbook :)
   

Postat av Maja
  
Hästar eller vänner? - Asså svårt...tar väl båda då :)
Om du bara hade en ända dag kvar att leva, vad skulle du gjort den dagen? - Jag hade bara varit med familjen och vännerna :)
   
Det var mina svar, hoppas ni blev nöjda :)
 
 
 

Summer

     
     
      
  Nikon D80, AF-S NIKKOR 18-135mm
 Det är förbjudet att kompiera mina bilder utan mitt tillstånd©

Vad är det jag bloggar om egentligen?

Ska nu ut på ängen med ett stativ och fota ;)
   

Nikki Flores

En grym låt som spelas om och om igen! :)

Godmorgon

Godmorgon, just ätit frukost och klätt på mig. Lyssnar på musik och kollar bloggar. 
Ska ta och städa upp i mitt rum snart, det blir stökigt rätt snabbt då jag inte orkar hålla efter ;) 
    
Fått massa kommentarer på sista tiden, hoppas det fortsätter! :)
    
Längtar faktiskt supermycket till hösten, alla snygga kläder och mysiga höstkvällar när det regnar utanför förnstret och man sitter inomhus. Jag älskar höststormarna, fast inte om man är ensam hemma och bryggan flyter väg förståss....
    
Nu ska jag städa, vi hörs!  
     
Copyright©

Godnatt

I morrn blir det kanske att vara med Alexina, hon sover kanske hemma hos mig med :)
Sen ska jag kolla på när hon rider för Pia på Torsdag. 
    
Har inga nya bilder att visa för er ikväll men i morrn så skulle jag få dressyr bilderna jag tog på Alexina.
Så ni får nöja er med en gammal bild då!
    

Designen

ÄNTLIGEN! Fixat egen header, bytte till en bättre design och nu är jag nöjd, för ett tag iallafall....
Om ni undrar varför det bara står mitt namn i headern så är det för att annars gick det inte.
   
Hoppas ni gillar det, bloggar snaaart!
 

AHHHH!!

Försöker sätta in en header men den blir bara dubbel hela tiden, nån som vet hur man gör??

Gud vad duktig hon är!

Herregud, shit vad duktig hon är, typ den bästa cover jag sett!

Kläderna

  
  
USA tröjan kostar 99:-
Den gråa med mönster kostar 99:-
Den marinblåa kostar 129:-
  
Allt är köpt på Gina Tricot.

Kläder

Köpte 3 tröjjor på gina, ska fota dom nu så ni får se, dom kommer aldelles snart!

Dagen idag

Idag blir det att fara till banken och fixa nåt kort till mig och sen går jag til gina och kolla lite ;)
Därför blir uppdateringen inte den bästa men jag bloggar när jag kommer hem igen såklart.
 
 
 
 

Är du seriös?

Bild tagen från: www.carromella.blogg.se 
  
 

Godnatt

Är skittrött, ska sova snart. I morrn, ar jag till stan, ska kolla på lite kläder till skolan på gina. 
Hoppas ni haft en riktigt skön dag, natti :)
    
Copyright©

Inspiration

 
 

Minns du Maja?

Haha, kollade igenom Majas mobiluppladdningar på fb, se vad jag hittade ;)
    
Det var rätt länge sen men det var så kul :)

Designbyte & tävlingen igår

Laddade hem en ny design, denna var lite bätre tyckte jag. Texten i headern skulle vart lite mer åt sidan men spela roll. Snart blire att äta middag.
Är skittrött idag, gick ju upp 5 igår ju... Men det gick super för Alexina, hennes första lokala och regionala tävling i dressyr :)
    
Vi gick ju somsagt upp klockan fem, åt frukost och klädde på oss. Vidare mot stallet och mata hästarna, och tempa Ferro eftersom att han var jättesvettig när han kom in kvällen innan, han hade dessutom stått utan täcke som det var inte det, men han hade ingen feber så det var ju bra!
    
Sen släppte vi ut alla utom Flower i hagen, jag tog Simon och Acke, Simon är jättestark, fick skrika åt han flera gånger och typ trycka in armbågen i bogen för att han skulle sakta ner och sluta dra. Acke var supersnäll, som alltid  :) 
  
Sen var det på med täcket på Flower och sen lasta, hon fick ju såklart frukost innan vi for. 
När vi kom fram så letade vi efter boxen och det var stor, såg ut som en lite rasthage nästan x)
  
Alexina gjorde iordning henne och jag flätade Alexinas hår. Det var så grymt varmt ute så hon red inte fram på utebanan utan inne i ridhuset. Hon kom 2:a i första klassen som var LC:1 :) I LB:1an så kom hon 10:a men det var en mycket svårare klass. 
        
Alexina & Flower är ett så grymt team! 
Bilderna finns på Alexinas dator eftersom att jag fotade med hennes minnes kort, men hon skulle lägga upp dom på sin blogg så kolla där! www.alexinahortlund.devote.se 

Sun, wind and water

 
 
   
Det var så otroligt vackert igår kväll, varbara tvungen att hämta kameran! :)
   
Copyright©
 

Kom igen nu!

Det är exakt en vecka kvar av frågestunden, kom igen, bara fått nåra frågor!
Bilderna från igår kväll kommer.
  
 

Godmorgon

Jag och Alexina sov i min stuga på gården, nu ska vi typ äta frukost och senare idag åker  vi till stallet :)
Vill bara säga att jag kan ladda upp nya bilder men inte ta från arkivet, kommer typ bilder ikväll som jag tog igår kväll.
  
 

Är inte ridning en sport?

    
Dom som säger det kan inte veta ett dugg om ridning. Jag vet många som säger att vi bara ''sitter'' där och inget gör ett skit, fel fel fel. Kolla på videon, tänk efter.
      
Ridning är på listan för en av världens farligaste sporter, nu i OS så tog Sara Algotssson OS-sliver i hoppning.
Tror ni det var lätt? Så ni tycker att fotboll är mer sport en ridning? Aha, så fotbollen väger över 500 kilo? Den har ju en egen vilja också? 
Jag avskyr att höra på när folk kallar ridning för en ''lätt och töntig'' sport. Hästsporten har alltid varit den sport som hackats på av media, det är inte rätt.  Tycker du att ridnigt är lätt så har du nog aldrig suttit på en häst. 
    
När jag satt upp första gången på riktigt på en häst så tyckte jag att dom var väldigt stora och kraftiga djur.
Det kan se väldigt lätt och smidigt ut om man sitter bredvid och tittar på. Men när du själv ska sitta upp och göra samma sak är du inte lika tuff längre. 
    
Tillochmed jag som åker häst vet det, jag som inte har ridigt på rikrigt nån gång utan bara med ledare. Vet att det inte är så lätt som folk säger. Det är skitlätt att rida, man bara sitter där och håller i sig så sköter hästen allt jobb själv, sure. 
   
Titta på videon. tänk efter på vad du säger. Du slänger det rakt i ansiktet på alla tävlande i OS och alla andra häst människor som kämpar för denna sporten.
 
 

Mot stallet och smörja grejjer

Far til stallet nu och smörjer grejjer med Alexina nu, kommer ju en tidsinställt i morrn. 
    
Hörs!
 

Temporärt inaktiverat

Åååh, just nu hatar jag blogg.se. Jag vill slakta den där kon som kommer upp varje gång man går i på en blogg.
Jag kan inte lägga upp bilder heller för arkivet är temporärt inaktiverat, hoppas dom fixat det till i morrn kväll.
       
Det har varit problem med databasen på blogg.se, ok jag fattar, men såhär länge?
Nästan alla blogg.se bloggar man går in på har problem på nåt sätt.
        
Vill seriöst att dom tar bort den där kon för den gör så att man blir dubbelt så irriterad ju.

Hjälm i dressyren

Nu i OS så tävlar dom ju i dressyr, dom flesta har hög hatt och frack på sig. Men nu tog en kvinna från (?) OS-guld i dressyren och hade hjälm, varför är det så att man inte har hjälm i dressyren? Det är lika stor skaderisk som det är annars så varför ta risken? Jag tycker att hon gjorde ett smart val att ha hjälm på sig. 
  
  
Det är samma med säkerhetsvästen, den är det många som skippar för att det ser snyggare ut eller av nån annan anledning, det är lika korkat. Rent ut sagt idiotiskt. Du kan lika gärna åka av på hoppningen och då kan du skada dig rejält om du inte använder väst.
  
 
Är det bättre med ett brutet revben än att ha säkerhetsvästen på sig för några minuter på banan?
    
Skulle jag vara den som tävlade så skulle jag alltid haft västen på, även om det såg snyggare ut utan den.
Jag vill inte riskera livet i onödan om jag har tillgång till en säkerhetsväst. 
 
  
 
  
 

Godnatt på er!

      
Dagen har varit slapp, fixxat naglarna och lite sånt. 
      
Morgondagen ser ut såhär:
  • Gå upp halv nio och käka frukost.
  • Packa ihop lite grejjer.
  • Vänta på att Alexina ska ringa och sen cykla till stallet.
  • Vara där ett tag och packa tävlings grejjer med henne.  
Rätt slapp dag det med, sen på söndag bär det ju av mot Boden. Upp tidigt och hoppa in i bilen, packa in Flower i transporten och fara. Nu hejjar vi och håller alla tummar och tår för Alexina & Flower!
Bästa teamet asså.
      
Hörde att Alexina duschat Flower idag, det gillade hon inte. Ren ponny till tävlingen då asså!
 
Älskar att fara med Alexina på hennes tävlingar, vara med hela vägen liksom. Från 5 på morgonen till 8 på kvällen, hela dagen. Följa hennes väg upp till OS ;) Kanske inte med Flower men med nån annan superhäst.
Önskar verkligen att jag får den chansen att följa dom genom deras tävlingstid tillsammans, för jag älskar det.
    
  
Godnatt på er och hoppas ni får en GRYM helg, för det ska jag ha! :)
    
Laddat med 2 åsiktsinlägg, ett för i morrn och ett på söndag. Hoppas dom publiceras på rätt dag! :)
Det kommer bara ett inlägg per dag, men dom är ju lite längre. Hann dessutom inte göra fler...
 

Perfekt

Bildarkivet på blogg.se är inaktiverat, irriterad man blir! Ni får nöja er med bidlösa inlägg tills det funkar som det ska igen. 

Naglar

Asså jag har en väldigt irriterande ovana som många andra också har, jag biter på naglarna. Detta har jag nu nästan slutat med helt eftersom att jag SKA spara ut naglarna så att dom blir mellan långa iallafall. Just nu är dom väldigt korta. 
    
Vet ni nåt sätt att få naglarna att växa fortare?
  
 

Totilas

Seriöst, vilken häst asså!
Så himla vackert att se på.

True


Tävling i helgen

På söndag är det ju tävling för Alexinas del, dressyr. Sover hos henne från i morrn till söndag, upp tidigt och åka till stallet, packa in allt i transporten och sen bär det av mot Boden. Kommer blir kul! Tar med kameran och fotar, kommer bli rätt så bra bilder eftersom att tävlingen är utomhus. 
    
Blir inte att göra så mycket idag, går nog ut ett tag och fotar, vi har ju en strand precis nedanför huset så det passar ju perfekt! 
Inte så mycket mer att säga, i morrn far jag till Alex så när vi bestämt vilken tid så gör jag tidsinställda för både lördag och söndag, vad vill ni att det ska handla om? Lite brist på fantasi hära!
Men dom flesta blir nog hästar och massa bilder, så därför ska jag nu fota lite saker som sen kommer i inläggen :)
    
Glöm ej frågestunden jag har just nu, den pågår troligen fram till skolstarten som är 20 Augusti så fråga på!
  
 
Tagen av mig.
  
Copyright©

Nu, duschen

Nu ska jag hoppa i duschen, hoppas hon som jag mailar med kan göra headern till mig! 
Designen jag har nu, headern på den är inte så värst vacker men om hon gör header som matchar resten av designen blir det toppen tror jag. Nu får jag bevaka mailen och se om det kommer nåt svar! :)
  
 

Nu, duschen

Nu ska jag hoppa i duschen, hoppas hon som jag mailar med kan göra headern till mig! 
Designen jag har nu, headern på den är inte så värst vacker men om hon gör header som matchar resten av designen blir det toppen tror jag. Nu får jag bevaka mailen och se om det kommer nåt svar! :)
  
 

Godmorgon

Mailar med en person som kanske kan göra en header till mig, får se hur detta slutar ;)
  
Vet att designen är helt störd med jag letar för fullt efter en använbar design. Kan ju inte designa själv eftersom att jag inte alls vet hur man sätter in eller byter ut koder i stilmallen osså vidare, men hoppas allt går bra med personen nudå och att vi kommer överrens om nåt :)
  
 

Letar

Letar just nu efter en ny design till bloggen, orkar inte med denna....

Frågestunden

Fått lite frågor till min frågestund, kul! 
Publicerar inte frågorna förrens jag ska svara, är lättare att hålla reda på alla då ;)
  
  

Bloggar jag läser och varför

I detta inlägget tänkte jag skriva lite om några bloggar jag kikar in på varje dag :)
    
    
www.nellieberntsson.se 
En grym tjej med stark vilja och en histora bakom sig, läser bloggen varje dag.
Hon är bara 12 år gammal och driver en av sveriges största hästbloggar, är sponsorryttare för HÖÖKS och har just tävlat SM med sin 18 åriga B - ponny Bellman som ägs utav Mathilda Sparrenhöök.
Hon ska försöka kvala till inomhus SM med Sterre, eller Stella som hon kallas. 
Hon driver en grym blogg som är LÄSVÄRD.
  
Nellie är en grym människa och jag tycker ni ska ta och kika in på bloggen, det är klart värt det!
    
    
www.linnolsson.se 
Linn Olsson driver bloggen linnolsson.se som handlar om hennes fritid och hur det går på träningar med hennes ponny Chagall. En väldigt klok tjej med en väldigt läsvärd blogg ;)
  
Kika in på den vetja ;)
  
www.beckasponny.blogg.se 
Henne vet ja inte så mycket om, men hon har en bra blogg med bra inlägg. Kika in på den :)
 
  
    
www.henrikbarry.se 
Bloggen handlar om Henrik Barry som var med i PA3 med sin ponny Helené  som la sig ner i transporten, det fixade Tobbe Larsson :) 
Han tävlar också sin storhäst Vezpher i hoppning och Helené i dressyr. Läsvärd blogg.
  
  
  
www.darios.se 
Tyra Sjöstedt heter hon som driver bloggen, har ingen koll riktigt på hur gammal hon är.
Hon äger två hästar, Joe KLT och Dario, en bra blogg med bra inlägg helt enkelt.
Hon har även en mer modeinriktad blogg som heter Tyras.se
  
    
Dessa bloggar läser jag då varje dag, dom är gryma på olika sätt och väldigt bra, vet att dom flesta redan vet om dessa bloggar men dehär är varför JAG läser dom :)
Sen läser jag ju mina vänners bloggar såklart.

Frågestund

  
  
Har frågestund nu, svarar när jag fått tillräckligt mycket frågor. 
Hoppas så många som möjligt frågar, är mycket roligare då, svarar på allt!

Städar

Håller på att städa rummet, byta ut lite grejjer. Försöker mig på att matcha lite också ;)
Just nu tar jag ner gamla affischer från väggen som varit där i 75 år. Mitt skrivbord är hemskt, måste byta ut det snart. 
    
I helgen blir det ju desto roligare, Alexina ska på dressyr tävling med Flower, jag följer såklart med och fotar. 
Ska blir grymt kul!
   
Längtar faktiskt till hösten, det är så mysigt då när höststormarna kommer och när kam kan ta så härliga bilder. Nån sommar har vi knappast haft, har badat 3 gånger i år, 3. Längtar seriöst till hösten nu. 
    
Och till hösten kommer det ju blir grym update varje dag, från skolan också eftersom att vi får Macbooks.
Kommer kännas knäppt att efter 2 månader öppna sitt skåp igen, och att börja högstadiet. Hoppas ni får en grym start på höstterminen ni med ;)
  
  
 Bilden är tagen av mig.
  
Copyright©

Tråkdag

Asså ingen kul dag idag, har halvsovit tills nu typ och kommer nog fortsätta så hela dagen. Är skitrött, måste åka förbi stallet och hämta mina foppisar jag glömde där igår, kanske gör det nån gång idag. Måste säga det till Alexina så hon vet,men vi får se,det kanske blir i morrn.
   

Godmorgon

Idag blir det en slapp dag, inte mycket att uppdatera med. Men det kommer nått inlägg iallafall, ska äta frukost nu så vi hörs!
  
Sötisen Maja :)

Några bilder

Här kommer några bilder på världens grymmaste:
  
  
  
  
  
  
  
  
Så grymma asså! :D
   
Copyright på alla bilder©
 
  

Hemma

Är hemma nu, Alex hoppade ju Flower idag. det gick jättebra förutom att banan var skitdammig.
Fotade lite och så, bilderna kommer ikväll nån gång, orkar inte nu. Ska hoppa i duschen nu iallafall. 
  
  
Kolla sötisens nya sadel, Alexina fotade denna bilden så ni vet :)
 

Flourens

Flower är förmodlingen den ända 21:åriga ponny jag träffat som är så jävla pigg.
Om ni undrar över rubriken så är det för att vi brukar kalla henne det, det är mycket enklare att säga ;)
    

Hoppning

Ska åka till Alexina och hjälpa henne med hoppträningen, bygga hinder, höja, sänka. Kommer också vara startklocka eftersom att hon ska träna tävlingshoppning. :)
Hann inte göra tidsinställda till idag så ni får nöja er med ett inlägg senare idag vid 1 med ett litet kort ett.
  
  

Godnatt

Ska inte sova äb men säger godnatt nu, kanske ska åka med Alex till stallet i morrrn och bygga hinder och så, hon ska hoppträna, men det beror på vädret. 
   
Natti<3
    
Söt jag var 2003, var alltså 4 då :)

Flower travar sjukt snyggt!

Nu kommer nåra bilder jag tog när Alexina longerade Flower på banan igår :)
Inte så bra bilder men det var jätte dammigt.
    
Longeringsbilder:
  
Ser ni hur hon travar!? Som en riktig dressyrhäst, hon är en C-ponny!
  
  
Åsså en bild från galoppen :)
 
Bild som jag tog när jag väntade på Alexina:
  
 
    
  
ÄGARE: Alexina Hortlund ( www.alexinahortlund.devote.se )
FOTOGRAF: Jag
PONNY: Flower 
  
  
Copyright ©
 

Godnatt

Bilderna kommer i morrn, vi ska se på en film nu. Sorry för dålig uppdatering, det blir bättre när vi får våra Macbooks från skolan sen ;)
  
 

Fullt minne på datorn...

Idag var ju jag med Alexina i stallet, vi hade morron så vi for dit och släpa ut pållarna och gav dom frukost. Efter typ en och en halv timme tog Alexina in Flower och vi gjorde iordning henne och sen longerade Alex Flower, hon var jättebusig och lite tjurig, hon travade som en riktig dressyrhäst (hon är c-ponny) Jag fick nåra asbra bilder som ni får ikväll när jag kommit til Alex, jag ska sova där. 
    
  
Halvny bild på Flower och Alexina :)

Nikon D80

 
Ja, min kamera är då en Nikon D80. Jag har fotat med den i ca ett halvår, tagit enormt mycket bilder. Kameran är väldigt lätt att använda och har knapparna på vettiga ställen. Jag älskar att fota saker som rör sig, hästar te.x. Den tar väldigt bra stillbilder och är i allmänhet en bra kamera. Detta är då min första systemkamera och jag lärde mig den väldigt fort.
  
Här kommer nåra exempel bilder jag tagit med denna kameran.
  
  
  
  
  
Det är en bra ''första kamera'' tycker jag :)
 

Hästar är som luft, utan dom kan man inte leva

Jag far runt med Alexina på hennes tävlingar och på tävlingar som  är rätt nära, och fotar. Älskar när man får den där bilden som är superbra. Jag älskar att fota hästar eftersom att dom är så vackra djur. Här får ni nåra bilder jag fotat på en tävling på Wallöfs gård i boden.
 
  
  
  
  
  
På dessa bilder hade jag ingen speciell inställning, auto hade jag :)
Blev väldigt nöjd faktiskt, vad tycker ni?
  
 

Flowers

    
  
Jag gillar att fota blommor, typ kul på nåt sätt :)
 

Bilder från kvällen

  
  
  
Bilderna är helt oredigerade.
Alla bilder är fotade av mig.
    
Copyright ©
 

Upp tidigt i morrn!

Alexina sover här till i morrn, hon skulle på bio vid 6 så hon kommer efter det. Blir att kliva upp tidigt efetrsom att vi har morgonjour i stallet på morgonen. Men det är bara kul! Vi cyklar dit så vi kanske går upp sju? Sen blir det ju att fara till stallet igen på dagen och rida, eller Alexina rider och jag fotar. Hoppas det inte blir pissväder så vi kan gå ut på en promenad med Alex lilla tjej! I så fall kommer jag att ta mycket bilder på världens snyggaste ponny!
  
  

Hööks

Var ju på hööks en snabbis i dag, köpte ett par ridstrumpor eftersom att jag bara hade ett par och jag ville ha ett par till, ett par ridvantar för 19 :- och så en gratis HÖÖKS tidning :)
  
Grejerna jag köpte:
  
  
  
  
Den ända tidning jag kan läsa flera veckor i rad :)
  
  
Två bilder jag tog nyss:
  
  
  
Copyright på alla bilder ©

Har inte bloggat idag

Vet att uppdateringen här suger, men jag njuter av sommaren, 15 dagar kvar. Usch vill inte tänka på det. Det har gått så grymt fort! Kanske för att vädret inte varit det bästa den största delen av sommaren.... Men nu är det 25 grader och sol så hejdåå!
   

Kategorier

Har gjort en massa nya kategorier, har inte gjort ett ända inlägg i nått utav ''Foto -''  kategorierna men det kommer!
Ska nu göra ett inlägg om min kamera, intressant! Men så blir det när man har tråkigt :)
    
Svart-vit bild på Alexina och bästa Flower <3

Hej...


Nolia mässan

Jag var ju på Nolia mässan i dag, i Piteå. Det var inte så kul faktiskt. Det var grymt mycket folk och man höll på¨att svettas ihjäl! Var ju också barnvakt åt min lillebror i 3 timmar eftersom att mamma och pappa var på bio, vi gjorde inte så mycket, spela fotboll typ :) Kanske ska vara med Alexina imorrn och fara till HÖÖKS, det blev inte idag för då skulle vi inte hunnit till mässan. 
    
Gammal bild o.s.v...
 
 

En mässa och hööks

Snart åker vi mot Piteå men först ett snabbstopp på HÖÖKS för att jag ska köpa en grej, och hämta den nya tidningen. Bloggar när jag är hemma igen :)
    
 
 

Jag är med..

....i dagens blogg hos www.topelite.blogg.se !
 
http://topelite.blogg.se/2012/august/dagens-blogg-hos-topelite.html#comment

Nämen hej på er!

Godmorgon! Eller godmiddag kanske man ska säga :) Vaknade vid 9 av mig själv faktiskt. Ikväll ska jag vara barnvakt åt min lillebror eftersom att mamma och pappa ska på bio. 
  
Sorry för dålig update i går, gjorde inte så mycket x) bli inte mycket i dag heller, kommer vara ute och så. 
Hoppas ni får en bra dag så hörs vi senare!
     
Bilden är fotad och redigerad utav mig!
  
Copyright©

Godnatt!

Kom nyss in, har vart på en cykelrunda! Nu ska jag bara chilla och läsa bloggar.
Sista inlägget för ikväll, godnatt på er!
   
Alexina och Flower<3

Luleåkalaset

Kom nyss hem från LK, gjorde inte så mycket, såg nåra från klassen. Käka glass och så. Gick in på gina och köpte ett nagellack. Nu ska jag läsa lite bloggar och lyssna på musik :)
   
Bild: Google

Godmorgon

Godmorgon, idag blir det nog att fara till LK, är inte mycket för karuseller och sånt men jag hittar väl på nåt ändå :)
Nu ska jag göra mig iordning och så.
  

Godnatt

Nu ska jag sova, vill bara krypa ner under täcket och glömma det hemska ovädret idag! Ni fattar inte hur hemskt det var, usch säger jag bara! 
  
Godnatt :)
  
Älskar denna bild, hon var så grymt fin på bilden <3

Blixt och dunder

Usch säger jag bara, åska är nåt av det värsta som finns.
Idag var vi själva i stallet.
  
Idag när jag och Alexina cyklade till stallet så var det grymt ''marin blåa'' moln på ena sidan om oss, jag var sjukt stressad och ville komma fram så fort som möljigt eftersom att jag är grymt rädd för åska. När vi kom fram tog vi in Flower och borstade henne, Alexina tränade på att göra knoppar inför dressyrtävlingen och jag borstade. Efter ett tag hörde vi att det bullrade och jag ringde mamma och frågade om det åskade där dom var (ca fem mil från oss) och det gjorde det, men det var så långt bort så det var ingen ide att ta in hästarna än. Ett tag efter det så kom världens muller och strömmen gick i stallet, Alexina såg ut som att hon sett ett spöke och det gjorde nog jag med. Jag ledde in Flower i sin box och Alexina tog ett grimskaft och sprang ut till hagarna, jag följde med första gången men kunde inte följa mer nån mer gång eftersom att jag är grymt rädd för åska och vågade inte gå med nån fler gång. 
  
Alexina kom in med Simon och sprang sen ut igen för att hämta Ferro. Efter det kom hon inrusandes med Amulett, när hon var vid sidan av hagen med Amulett så slog blixten ner nånstans, med det var sjukt nära för mullret kom direkt efter.  Sen var det bara två hästar kvar, Acke och Dollar. Dom var helt galna i hagen och sparka bakut och höll på med det gick bra att ta in hästarna utan större problem, under tiden hade Aline hunnit komma också. 
 
Det kom nåra riktiga smällar som var ca 4 sekunder långa. Men inte så värst många blixtar faktiskt (som man såg). 
Det var skithemskt att se Alexina kuta med hästarna i regnet och se nån blixt slå ner en bit bort utan att våga hjälpa till. Men alla hästar lever och ingen kom till skada, men jag var sjukt orolig för både henne och hästarna!
Usch vad hemskt det var! Detta vill jag aldrig uppleva igen.
 
 

Hej, jag kommer inte på nån rubrik för tillfället....

Jag återkommer med rubrik vid senare :)

Du är inte äldre än du känner dig!

  
  
  
  
Hur gammal tycker du att hon ser ut att vara? :)
 

Amulett

Den nya hästen heter Amulett och är en nordsvensk :)
  
  
  
  
Fotograf: Jag
   
Copyright©

201281

Tog med kameran till stallet, det blev lite bilder ;)
    
  
 
  
  
  
  
    
 
Fotograf: Jag
Kamera: Nikon D80
Ryttare och ägare: Alexina Hortlund
   
Copyright©
 
 
 
 

Hemma!

Alexina är här, hon ska sova hos mig. Asså guuud! hade 8 nya kommentarer nu när jag loggade in, kommer svara på alla sen för nu har jag inte riktigt tid :) Tack så jätte mycket! <3
  
Bild på den nya hästen kommer, men jag vet inte riktigt om det blir idag eller i morrn, vi får se :)
     
Gammal bild på Flower :)

Love or hate me


En ny häst

Det har kommit en ny häst till stallet där Alexina har Flower, en nordsvensk. Kommer typ ta nån bild på den så får ni se, vet bara att det är en nordsvensk, alltså en väldigt kraftig häst! Men ni får se när jag kommer hem om jag tar nån bild, annars säger jag bara vad den heter och så :)
 
 

Flower power!

Lite fakta om världens bästa ponny!
 
Ras: Welshponny
Färg: Fux
Mamma: Foxia RW 
Pappa: Breccles Minstrel Boy RW
Ålder: 21
Födelsedag: 31 Mars
Tävlad i: LA / MSV B
Ägare: Alexina Hortlund
 
Hon har världens finaste personlighet och är helt underbar! Hon tävlar upp ill LB trots att hon börjar bli såpass gammal. Hennes pappa var så grymt fin och hennes mamma med,
 
 
(Pappa) Breccles Minstrel Boy RW:
 
 
(Mamma) Foxia RW:
 
 
 
Flower:
 
 
  
  
  
  
Kolla halsen på hästen! Så sjukt snygg, asså jag är stolt som har fått rida den ponnyn :)
 
 
 
 
 

RSS 2.0