Alexina & Acke

Nikon D80//AF-S NIKKOR 18-135mm
 

Damp

Fotade en häst som heter Acke lite igår och här är resultatet, damphäst x1000!
 
dampbilderna: (haha)
 
 
 
Han är inte alltid såhär dampig, bara ibland ;) Snart kommer bilder från när Alexina red honom lite på banan :)
 
 
 
 
 
 
 

Gossip Girl

 Sitter och ser på gossip girl, ääälskar den serien! Man kan se hur många avsnitt som helst! Ska sätta på ett till och hämta lite popcorn :D
 
 

Vila i frid mormor

Idag var jag på begravning för min mormor vilket var väldigt jobbigt så jag har inte bloggat nåt idag utan bara vartit med slänkten och så. 
Men imorrn skulle jag typ vara med vilma på stan men jag vet inte hur det blir än riktigt, ska ringa henne imorrn :) Nu ska jag sova eftersom att jag är ganska så trött nu, haha, men bloggar väl i morrn :)
 
 

Get to know me

Tio saker jag tycker om:

Mina fina vänner

Dansa

Fräscht och nytvättat hår

Sleepovers

Chocklad

Musik

Alla sorters nagellack

Skåne

Fotografera

Skratta

 

Nio saker jag tycker mindre om:

Skräckfilmer

Kryp

Dåligt väder

Orientering

Dryga och taskiga människor

Regn

Dåliga reklamfilmer

Min naglar

Slut batteri på mobilen

 

Åtta länder jag har besökt:

Norge

Finland

Tyskland

Sverige

Danmark

-

-

-

 

Sju saker jag vill göra i framtiden:

Jobba inom foto

Få ett jobb jag trivs med

Dansa bakom en stor artist på scen

Hitta kärleken

Varit i minst 10 av USA's stater

Resa runt i världen med mina vänner

Bo i skåne

 

 

6 saker jag ser fram emot:

Säsong 5 av The vampire diaries

Skåne om 7 dagar

Tills min glossybox kommer

Utlandsresan nästa år

Juli månad

Vara med mina fina

 

 

 

Fem bra låtar:

 

Wake me up - Avicii

We got the power - Loreen

I don't wanna party without you - Mohombi

The other side - Jason Derulo

Skinny love - Birdy

 

Fyra ord som beskriver mig:

Galen

Glad

Omtänksam

Feg, hehe

 

3 bra filmer/serier:

The Vampire Diaries

Pretty Little Liars

Gossip Girl

 
 

Två saker jag är rädd för:

Spindlar

Clowner

 

En maträtt jag älskar:

Tacos


En hink med kallt vatten

Elin kom hit idag, det har säkert varit över 30+ idag för det var så sjuuuuuuuuukt varmt! Jag och Elin höll på att smälta bort så vi hällde upp en hink med kallt vatten och hällde över oss, och den första hinken var behaglig att få över sig men sen spåra det och vi började spruta med trädgårdslangen istället haha, och i den är ISKALLT vatten ska jag säga! Sen satte vi oss i solstolarna och solade tills hon for hem, försökte även ett antal gånger ta ihjäl en broms som envisades med att vara runt oss HELA tiden ;)
 
Vet att handdukarna ligger jävligt snyggt
 

Repeat


Glossybox

Just startat en prenumeration på glossybox, kommer om 10 dagar, är sjuuukt taggad inför första boxen!! Har sett en massa youtubare som har den och det verkar asbra så jag skaffade det också, en halvårsprenumeration som kostade 699:-  
 
 

Min midsommar

Min midsommar spenderades utanför Töre, med min familj, några bekanta och deras barnbarn. Jag var med en tjej i min ålder och hennes lillasyrra och min lillebror hela kvällen. Jag, Mathilda och hennes syrra Svea badade badtunna 4-5 gånger under kvällen. Åt midsommarmiddag i bikini och morgonrock, det var nått nytt ;) Sen badade vi fram och tillbaka till klockan halv 3 på natten och åt en god efterrätt gjorde vi också :)
 
Jag hade jättekul och jag ser fram emot att träffa Mathilda och hennes syrra igen för dom var jätteroliga att umgås med :) 
 
 
 

Midsommar

Snart är det midsommar, tänk vad tiden går fort asså! Var typ nyss julafton haha! Har även nästa månad bloggat på denna bloggat i ett år, har haft MILJONER andra bloggar innan. Ett under att jag inte bytte efter 2 månader ;)
 
Kommer ta med mig kamera såklart till dit vi ska på midsommar, längtar! :)
 
 
 

Min dag

Hej, hej! Var sjuk idag, såg hungergames en gång till och kollade på regnet som stod som käppar i backen, åt glass och såg på Gossip Girl, my day. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen sätta på ett till asvitt av GG och bli frisk! Märkte också när jag vaknade idag att jag blivit grymt brun i ansiktet efter en hel dag ute i solen igår, också fått ''bonnabränna'' som jag ska försöka sola bort sen när solen tittar fram igen :)
 
Bloggar nog inte mer idag, ses då kanske imorrn, hare gött! 
 
Dagens väder...
 

It's raining

 
 

Trotsar förkylningen

Trotsar förkylningen och åker till stallet med Alex, sover hos henne och far på tävling i morrn, säkert jättebra om man vill bli frisk ;) Men,men, frisk kan jag bli sen! 
Tar med kameran och fotar om det inte regnar, just nu ser det inte så lovande ut men man kan alltid hoppas på bra väder i morrn! 
 
 
 

Sjuk

Är sjuk idag, förkyld...hoppas det blir bättre till i morrn då jag ska följa med Alexina och kolla på dressyrtävling, hon ska vara funktionär och jag ska fota. På söndag så tävlar hon själv också :) 
 
Just nu spöregnar det också, tur att man var sjuk just idag och inte en fin sommardag ;) Kommer förmodligen ligga i soffan och hålla på med datorn hela dagen och dricka litervis med te för att bli lite bättre. Kunde kappt sova inatt så jag är skittrött. 
 
Kommer också lägga upp lite mer bilder från igår när jag var med Maja!
 
 

Ny design...igen

Hade grymt tråkigt så jag knåpade ihop en helt ny design, haha, ska iallafall ha denna månaden ut ;) Det ända lilla jag ska försöka få bort är den lilla gråa rutan i headern, det blev nå fel med koderna, ska försöka fixa det sen :)
 
 

Summer

Nikon D80
 
 
 

Trettonde juni tvåtusentretton

Idag har det inte hänt mycket hittils, vaknade vid tio och gick upp, åt frukost vid 11 och gick sen ut och gick ett tag. Snart kommer Maja och vi ska väl hitta på nått, nu ska jag fixa mig, bloggar sen typ ;)
 
 

10 Juni

Kom inte på någin rubrik så jag skrev dagens datum istället ;)
 
Idag har det inte hänt mycket, vaknade vid 10, klev upp och blev typ rädd för mig själv i spegeln eftersom att jag såg ut som ett troll. Sen började det åska och det regnade så FAN och sen feg som jag är så tvingade jag hit Maja, Elin och Vilma hehe, sen när dom kom hade det slutat både regna och åska haha! Men vi spelade kort och skrattade, gick ut en snabb sväng men vände fort för att det började regna igen. Sen åkte alla hem och då ringde Alex och frågade om jag ville hänga med till stallet, gjorde det och jag fotade när hon red.
 
Hennes häst hatar mig för övrigt, gav mig världens bitchblickar och försökte bita mig i handen. Vet fan inte vad jag har gjort henne!? haha, sötisen
 
lagt upp denna bilden tusen gånger men har inte tömt kameran så bilder kommer imorrn :)
 
 
 

Birthday cake


Mina födelsedagspresenter

Tänkte visa det jag har fått nu i present, en del av grejerna har jag fått av en kompis och sen har jag fått pengar av två andra kompisar :)
 
Men hrä är dom, det är då blandat med saker från mina föräldrar och kompisar :)
 
Victoria's secret body mist, Vanilla Lace
 
Presentkort, KICKS, 500:-
 
Presentkort, Gina Tricot, 500:-
 
Läppbalsam, luktar typ kokos från Sence
 
Torrshampoo, Batiste
 
False Lash Effect Mascara från Maxfactor, svart/brun
 
Anstiktsmask, Montagne Jenuesse
 
 

Fyller 14 år idag!

Idag är det mina födelsedag, vaknade typ klockan 6 och var klarvaken! Det är alltid så på ens födelsdedag, vaknar typ 3 timmar innan och kan inte somna om haha! bilder kommer sen på vad jag fick, ska bara fota dom först :)
 

Världens bästa kväll, och världens bästa tjejer!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Foto: Jag
Modeller: Elin, Maja, Emma, Vilma och Alexina
 
Första kvällen på sommarlovet kunde inte blir bättre, vi hade jättekul tills åskan kom och vi gick in i stugan och sen blev jag så rädd att jag ringde mamma och sa att vi skulle komma upp till huset och sova, haha! Men vi trängde alla in oss i mitt rum och somnade efter ett antal höga smällar och blixtar som lyste upp rummet. En av smällarna gjorde så att hela huset skakade, jävligt läskigt! Älskar mina girls och kommer aldrig glömma denna kvällen! <3
 
 
 
 

Skolavslutning 2013

Hade skolavslutning igår, bjuder på lite bilder som pappa tog :)
 
 
 
 
 
 
 

Imorgon smäller det!

Ska på två skolavslutningar imorrn, min lillebrors avslutning och min. Asså imorrn får vi SOMMARLOV!! LÄngatr så sjukt mycket och jag längtar efter alla varma sommarklällar men vännerna, kommer fota sjuuuukt mycket, kommer typ fylla hårddisken haha :) 
 
Snart kommer Alexina och ska sova här, ska hoppa i duschen nu iaf, ses!
 

...


I övermorgon går jag ut 7:an

Det känns helt overkligt! Det känns som om vi igår satt hela klassen och lyssnade på våra nya lärare som berättade om högstadiet och vad som kommer hända under 7:an. Nu är det slut och nästa termin början vi 8:an. Helt sjukt. Det har gått så JÄKLA fort asså! Men tiden går fort när man har roligt, för det har vi verkligen haft, våran klass är klart bäst på hela skolan!
 
7:an var lätt bästa året, så sjukt kul har det varit, 7B ÄGER!!
 
 
Städade skåpet idag också, slängde allt för vi får ändå nya böcker nästa år. Såå skönt att slänga allt i papperkorgen hahaha! ;) Idag ska vi bygga upp studsmattan och sen ska jag göra en ny design och så. 
 

Sommardag

Idag började vi klockan nio, spelade brännboll mot åttorna och sen lekte vi nån lek på fotbollsplanen och sen gick vi en tipsrunda och sluta klockan 1 vid stranden. Härlig dag och det var jättekul. I morrn ska vi gå till Porsön typ och göra nått, vet inte om det kommer bli så roligt men vi får se :)
 
Idag när jag kom hem från skolan la jag mig direkt och solade i det asfina vädret och sen nu på kvällen har jag faktiskt badat, första för iår! :)
 
Nu ska jag måla naglarna och sen vet jag inte vad jag ska göra, så himla skönt att inte behöva plugga någonting alls!! Asså det är helt sjukt att på frdag är det skolavslutning! :D
 
Skolavslutningsklänningen
 
 

RSS 2.0