Väx upp!

''Om du tror att din häst är fin så har du helt fel''
''Fula bilder.''
''Du rider sämst''
 
Dessa kommentarer fick Alexina på sin blogg i veckan, hur j*vla omogen kan man bli egentligen!? Som tur var så tog hon inte åt sig men man måste fan ha en skruv lös om man skriver sånna här kommentarer till nån man inte känner! Och om du nu tycker att hennes ponny är ful och hon rider dåligt så tyck det då, men säg det fan inte högt! Jag känner Alexina och jag VET att hon rider Flower otroligt bra.
 
Du var anonym när du skrev kommentarerna, det gör det så mycket värre. Du mår inte bättre av att skriva så till nån, annars är det nåt seriöst fel. Jag reagerar eftersom att jag känner henne väldigt bra och vet hur hon rider sin ponny, och det är fan inte dåligt. 
 
Det är inte okej någonstans att skriva så till nån. Det är bara sjukt att man har mage att säga så till en annan människa, speciellt en man inte vet nånting om. Jag blir så trött på folk som ska kommentera elakt på andras bloggar. Du fattar inte hur mycket ett ord kan skada, Alexina kunde ha blivit jätteledsen, det vet inte du! Tänk dig fan för innan du skickar iväg kommentaren. Om du stannar upp en minut och tänker ''Kanske hon skulle tycka det var roligare om jag skrev att hon rider bra istället?'' 
 

Tänk, hade du velat ha en sån kommentar om du jobbar och tränar hårt med din ponny varje dag? Om du hade tagit en bild och varit jättenöjd med den hade du velat ha en kommentar av nån ANONYM som sa att den var ful? 
Antagligen inte.
 
Nästa gång råder jag dig att tänka dig för innan du trycker på skicka.
 
 
Bild från Alexinas blogg www.alexiinahortlund.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn (krävs):
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej, krävs)

Hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0