Rolf-Göran Bengtsson...

Sry at jag inte bloggat, Jag vet men jag har haft annat för mig.
  
I DETTA  inlägget på ponnysanning.se så skriver dom att roffes hästar inte går i hage, vilket jag inte fattar. Hästarna får komma ut med SKÖTARE 3 gånger om dagen!? Liksom hästar ska få vara hästar även om dom går på elitnivå, han säger att det är BÄTTRE för hästarna att gå ut med skötare 3 gånger om dagen istället för att stå hage? Enligt honom mår dom bättre av det. 
  
Jag tycker detta är helt sjukt, en häst är en häst och ska inte lindas in i bomull bara för att den går OS. Sånt här blir jag så sjukt arg på, i det vilda går dom ute dygnet runt, men nu bara för att dom går OS så ska dom stå inne i en liten box 24/7. För vad hans hästar presterar så förkänar dom att få gå ute i hage. Hästen mår inte bättre av att stå i box, dom måste få LEVA SOM EN HÄST springa fritt och slippa bära på en ryttare hela tiden. Dom måste få släppa loss ibland! Kuta runt om en galning om den så vill det!
  
En häst är en djur, som vilket annat som helst. Dom har behov! Hade jag vart en häst och blivit behandlad så hade jag knockat min ägare mitt i pannan!! Poängen är, hur höga klasser hästen än går, hur många rosetter den än plockrar hem, SKA den få gå i en hage.
  
Min åsikt.
  

Kommentarer
Postat av: Maja

Naj men den var ju de! :)

2012-10-25 @ 11:59:26
URL: http://canonflickas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn (krävs):
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej, krävs)

Hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0