Japp, nu har snart ett år gått

Just nu, i denna stund sitter jag förmodligen i en bil påväg till Gällivare, med en hästtransport därbak och fint sällskap och är närvös som satan. Det ska bli så spännande att se Alexina & Flower tävla nån annan stans än bara på klubbarna i närheten, på en större klubb, lite längre bort.
     
Snart är det ett år sen dom köpte Flower, tänk att ett år har gått så fort. Känns som att jag nyss klev in i det stallet för första gången, klappade Flower första gången. Stallet dom kollade på innan var väldigt fint men dom andra som stog där var knappt på gården, utan och tränade på Luleå ridklubb nästan varje dag, ingen att rida ut med för Alexina. Sen kollade dom på ett annat stall lite längre bort men stora hagar året om, mysigt stall, inte för stort, bara 6 boxar. Det var det mysigaste stall jag sett, otroligt trevliga människor där, där stannade dom. Jag tillbringade rätt mycket tid där tillsammans med Alexina, jag fotade när hon red, jag red ibland, jag ramlade av också som ni kanske minns att jag berättade. Men jag slutade aldrig vara i stallet, jag red bara inte. 
Och så har det fortsatt, hon rider jag fotar, jag rider hon leder, jag byter vatten och packar ibland hö, prövar leda lite, vi pratar på om saker, allmänt trevligt och kul!
Jag tror att den kommer att fortsätta vara såhär ett bra tag till, hoppas jag iallafall :)
    
Alexina & Flower
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn (krävs):
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej, krävs)

Hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0