Hjälm i dressyren

Nu i OS så tävlar dom ju i dressyr, dom flesta har hög hatt och frack på sig. Men nu tog en kvinna från (?) OS-guld i dressyren och hade hjälm, varför är det så att man inte har hjälm i dressyren? Det är lika stor skaderisk som det är annars så varför ta risken? Jag tycker att hon gjorde ett smart val att ha hjälm på sig. 
  
  
Det är samma med säkerhetsvästen, den är det många som skippar för att det ser snyggare ut eller av nån annan anledning, det är lika korkat. Rent ut sagt idiotiskt. Du kan lika gärna åka av på hoppningen och då kan du skada dig rejält om du inte använder väst.
  
 
Är det bättre med ett brutet revben än att ha säkerhetsvästen på sig för några minuter på banan?
    
Skulle jag vara den som tävlade så skulle jag alltid haft västen på, även om det såg snyggare ut utan den.
Jag vill inte riskera livet i onödan om jag har tillgång till en säkerhetsväst. 
 
  
 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn (krävs):
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej, krävs)

Hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0