Blixt och dunder

Usch säger jag bara, åska är nåt av det värsta som finns.
Idag var vi själva i stallet.
  
Idag när jag och Alexina cyklade till stallet så var det grymt ''marin blåa'' moln på ena sidan om oss, jag var sjukt stressad och ville komma fram så fort som möljigt eftersom att jag är grymt rädd för åska. När vi kom fram tog vi in Flower och borstade henne, Alexina tränade på att göra knoppar inför dressyrtävlingen och jag borstade. Efter ett tag hörde vi att det bullrade och jag ringde mamma och frågade om det åskade där dom var (ca fem mil från oss) och det gjorde det, men det var så långt bort så det var ingen ide att ta in hästarna än. Ett tag efter det så kom världens muller och strömmen gick i stallet, Alexina såg ut som att hon sett ett spöke och det gjorde nog jag med. Jag ledde in Flower i sin box och Alexina tog ett grimskaft och sprang ut till hagarna, jag följde med första gången men kunde inte följa mer nån mer gång eftersom att jag är grymt rädd för åska och vågade inte gå med nån fler gång. 
  
Alexina kom in med Simon och sprang sen ut igen för att hämta Ferro. Efter det kom hon inrusandes med Amulett, när hon var vid sidan av hagen med Amulett så slog blixten ner nånstans, med det var sjukt nära för mullret kom direkt efter.  Sen var det bara två hästar kvar, Acke och Dollar. Dom var helt galna i hagen och sparka bakut och höll på med det gick bra att ta in hästarna utan större problem, under tiden hade Aline hunnit komma också. 
 
Det kom nåra riktiga smällar som var ca 4 sekunder långa. Men inte så värst många blixtar faktiskt (som man såg). 
Det var skithemskt att se Alexina kuta med hästarna i regnet och se nån blixt slå ner en bit bort utan att våga hjälpa till. Men alla hästar lever och ingen kom till skada, men jag var sjukt orolig för både henne och hästarna!
Usch vad hemskt det var! Detta vill jag aldrig uppleva igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Fy, läskigt....

2012-08-02 @ 20:37:34
URL: http://lifeasmajaa.devote.se
Postat av: Clara - TopElite

Usch vad läskigt! Tycker själv att det är ganska mysigt med åska och blixt, men bara om man sitter och myser inomhus! ;-)
Kram

2012-08-02 @ 22:29:38
URL: http://topelite.blogg.se
Postat av: Alexina

Det var ju mycket blixtar men du såg nog inte dom för du var ju inne, smällen kom ju exakt sammtidigt som blixten... :)

2012-08-03 @ 09:21:41
URL: http://www.alexinahortlund.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn (krävs):
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej, krävs)

Hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0