Är inte ridning en sport?

    
Dom som säger det kan inte veta ett dugg om ridning. Jag vet många som säger att vi bara ''sitter'' där och inget gör ett skit, fel fel fel. Kolla på videon, tänk efter.
      
Ridning är på listan för en av världens farligaste sporter, nu i OS så tog Sara Algotssson OS-sliver i hoppning.
Tror ni det var lätt? Så ni tycker att fotboll är mer sport en ridning? Aha, så fotbollen väger över 500 kilo? Den har ju en egen vilja också? 
Jag avskyr att höra på när folk kallar ridning för en ''lätt och töntig'' sport. Hästsporten har alltid varit den sport som hackats på av media, det är inte rätt.  Tycker du att ridnigt är lätt så har du nog aldrig suttit på en häst. 
    
När jag satt upp första gången på riktigt på en häst så tyckte jag att dom var väldigt stora och kraftiga djur.
Det kan se väldigt lätt och smidigt ut om man sitter bredvid och tittar på. Men när du själv ska sitta upp och göra samma sak är du inte lika tuff längre. 
    
Tillochmed jag som åker häst vet det, jag som inte har ridigt på rikrigt nån gång utan bara med ledare. Vet att det inte är så lätt som folk säger. Det är skitlätt att rida, man bara sitter där och håller i sig så sköter hästen allt jobb själv, sure. 
   
Titta på videon. tänk efter på vad du säger. Du slänger det rakt i ansiktet på alla tävlande i OS och alla andra häst människor som kämpar för denna sporten.
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

Nej :) Du kan beställa :)

2012-08-13 @ 02:46:13
URL: http://lisacandemyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn (krävs):
Kom ihåg mig?

E-mail: (visas ej, krävs)

Hemsida:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0